آربروسک

آربروسک

عجایب علمی و پدیده های غیر طبیعی
آربروسک

آربروسک

عجایب علمی و پدیده های غیر طبیعی

غنی کردن تجربه بصری جهانگردان با واقعیت مجازی

جهانگردان لندن می توانند سفری به پیشینه تاریخی مکان های معروف پایتخت بریتانیا نیز داشته باشند. با استفاده از یک اپلیکیشن واقعیت مجازی به نام «تایم لوپر» (Timelooper)، تنها به یک تلفن هوشمند و عینک واقعیت مجازی مقوایی نیاز است. به عنوان مثال برج و قلعه معروف لندن به شکل 750 سال پیش جلوی چشم بازدید کننده قرار می گیرد.
  
اندرو فینبرگ از سازندگان اپلیکیشن این واقعیت مجازی می گوید: «ما در حقیقت زیرساخت برج لندن امروزی را با زیرساخت آن در قرن 13 میلادی روی هم منطبق می کنیم. به عنوان مثال امروزه کافه استارباکس و خندق را اطراف قلعه می بینید. ولی ما شما را به گذشته و تاریخ می بریم تا تصویر دقیق برج و قلعه را در روزهای رونق آن نشان دهیم.»

بازدید کننده با استفاده از این عینک و حرکت در زاویه های مختلف می تواند در دنیای واقعیت مجازی گردش کند. استفاده از این امکان و دیدن ویدیو ها فقط با حضور در آن مکان ممکن است. یک راهنمای جهانگردی لندن با اشاره به این اپلیکیشن می گوید: «تجربه جالبی برای بازدید کننده است. وظیفه من شرح داستان و ترکیبب آن با آن چیزی است که بازدید کننده می بیند. می بینم بچه ها چطور جذب داستانی برایشان تعریف می کنم می شوند.»

استفاده از فناوری واقعیت مجازی در موزه ها و مکان های مشابه، تجربه بصری بازدید کنندگان را غنی تر می کند. اولین نسخه اپلیکیشن «تایم لوپر» (Timelooper) با سه مکان تاریخی، سال 2015 استفاده شد و بزودی در نیویورک نیز بهره برداری خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
biiitaaa 1395/01/09 ساعت 21:58 http://maloosak.69.mu

در شکفتن جشن نوروز براتون سلامتی و بهروزی، طراوت و شادکامی، عزت و کامیابی را آرزومندم.خیلی خوشحال میشم عزیزم به منم سر بزنین
98651

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد