آربروسک

آربروسک

عجایب علمی و پدیده های غیر طبیعی
آربروسک

آربروسک

عجایب علمی و پدیده های غیر طبیعی

جزیره سنتینل یا جزیره آدم خوارها


شاید تا به حال با خود فکر کرده اید که انسانهای نخستین چگونه زندگی میکرده اند.کاش آنها میتوانستند جهان امروزی ما را ببینند و از پیشرفت تکنولوژی لذت ببرند.ولی اگر آنها ما را ببینند شاید اصلا به هیچ وجه دوست نداشته باشند با ما ارتباط برقرار کنند.آری دقیقا اینچنین است.امروز میخواهم از جزیره ای برایتان بگویم که ساکنانش را انسانهای نخستین تشکیل میدهند در ادامه با ما باشید.  

جزیره سنتینل با سواحل زیبا و جنگل های انبوهش از آسمان به نظر بسیار زیبا و رویایی می رسد اما هیچ گردشگر و ماهیگیری از ترس ساکنان بومی آن جرات پاگذاشتن به این جزیره را ندارد.
جزیره سنتینل شمالی یکی از جزایر آندامان در خلیج بنگال می‌باشد. این جزیره در قسمت غربی بخش جنوبی جزیره آندامان جنوبی واقع شده است. این جزیره کوچک که از بخش اصلی آندامان کبیر جدا افتاده با آب‌سنگ‌های مرجانی احاطه شده و فاقد بندر می‌باشد.
سنتینل در خلیج بنگال در اقیانوس هند قرار دارد و از لحظ تقسیمات ارضی متعلق به هند است.

گروهی از مردمان بومی، معروف به سنتینلی‌ها در این جزیره زندگی می‌کنند. جمعیت آن‌ها بین 50 تا 400 نفر تخمین زده می‌شود. سنتینلی‌ها از هر گونه ارتباط با مردمان دیگر دوری نموده و جزء آخرین مردمانی هستند که با دنیای مدرن ارتباطی نداشته‌اند. سکنه این جزیره با تهدید بالقوه بیماری‌های عفونی که در مقابل آن‌ها ایمن نیستند و نیز خشونت مزاحمان روبرو هستند بنابراین دولت هندوستان کل جزیره را که تقریباً به اندازه جزیره لاوان می‌باشد و آب‌های اطراف آن تا سه مایل از جزیره را منطقه ممنوعه اعلام کرده است.

گردشگرانی که جرات کنند به این جزیره نزدیک شوند از جانب بومیان مورد حمله قرار می گیرند چرا که این مردمان از دنیای مدرن گریزانند و ترجیح می دهند هیچ ارتباطی با دنیای مدرن نداشته باشند.
این قبیله یکبار هم در سال 2006 به دو ماهیگیر که بیش از حد به این جزیره نزدیک شده بودند حمله و آنها را کشتند. آنها به هر هلیکوپتری که به فاصله کمی از این جزیره پرواز کند تیرهای آتشین و سنگ پرتاب می کنند.
 این جزیره نزدیک به 60 هزار سال است که مسکونی می باشد اما هنوز به صورت یک معما باقی مانده است که از تیرس انسان های مدرن دور مانده است و اطلاعات کمی در مورد ساکنان این جزیره در دست داریم.
عکس های واضح و تصاویر شفافی از مردم این جزیره وجود ندارد و تمام عکس هایی که از آنها وجود دارد از فاصله بسیار دور و تار است.
کسی نمیداند سونامی سال 2004 چه بلایی بر سر جمعیت این جزیره آورده و چه تعداد از آنها کشته شدند.

گفته می شود سنتینلی ها منزوی ترین مردمان جهان هستند و دولت هند هم تصمیمگرقته است تا کوچکترین دخالتی در امور مربوط به این جزیره نکند.البته در ابتدا تلاش زیادی داشت تا با اهالی این جزیره ارتباط برقرار کند اما بعد از اینکه متوجه بی میلی آنها به این مساله شد تصمیم گرفت تا آنها را به حال خود بگذارد بر تلاش برای هرگونه ارتباط با این جزیره ممنوع اعلام شد و کسی حق ندارد بیش از 3 مایل به این جزیره نزدیک شود.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد