آربروسک

آربروسک

عجایب علمی و پدیده های غیر طبیعی
آربروسک

آربروسک

عجایب علمی و پدیده های غیر طبیعی

;کشف ماه جدید زمین توسط ناسا


محققین ناسا موفق به کشف سیارکی در کنار زمین شدند که در حدود یک قرن است به دور زمین می چرخد. 

 

این ماه جدید در حقیقت یک سیارک است که در مدار گرانشی زمین گیر افتاده و حالا در مداری نامنظم به دور زمین، و همراه با زمین به دور خورشید گردش می‌کند.


نام این سیارک جدید HO3 2016 و نام مستعار آن «مینی قمر» گذاشته شده است. به گفته اخترشناسان ناسا به نظر می رسد همان طور که این سیارک جدید به دور خورشید حرکت می کرده در مدار زمین نیز گردش داشته است.

اندازه سیارک جدید در حدود 3660 سانتیمتر در 9150 یا  حدود 37 متر در 91 متر سانتیمتر اعلام شده است. 
این سیارک با زمین فاصله زیادی دارد و مسافت آن با زمین به اندازه 38 برابر فاصله ماه تا زمین بیشتر است ضمن اینکه جاذبه زمین باعث می شود که از آن فاصله زیادی نگیرد و به نقطه دورتری سفر نکند.

فاصله‌ی این ماه جدید از زمین، به دلیل نامنظم‌بودن مدارش، کم و زیاد می‌شود، اما از 14 میلیون کیلومتر نزدیک‌تر و از 40 میلیون کیلومتر هم دورتر نمی‌شود. این یعنی 38 تا 100 برابر ماه اصلی‌مان.

طول یک دور گردش این سیارک به دور خورشید هم کمی طولانی‌تر از یک دور گردش ما به دور زمین است و 93/365 روز طول می‌کشد. دلیل این امر هم انحراف هشت درجه‌ای زاویه‌ی آن نسبت به خورشید است که باعث می‌شود گاهی تندتر از ما و گاهی آهسته‌تر از ما دور خورشید بچرخد.

اخترشناسان معتقد هستند که این سیارک هیچ تهدیدی برای زمین محسوب نمی شود و حرکت آن به دور مدار زمین به شکل جهش قورباغه است. 

HO3 2016 با پیمودن نیمی از مسیر مدار خود در مقابل زمین قرار می گیرد و به خورشید نزدیک تر می شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد